FAQ Pytania i odpowiedzi o współpracę z agencją PR

Jak przystąpić do współpracy z agencją Guarana PR?

To bardzo łatwe! Lubimy rozmawiać o konkretach. Dlatego zanim skontaktujesz się z nami, wypełnij krótkiego briefa, o którego możesz poprosić w mailu lub przygotuj własnego: określ w nim cele współpracy, zadania dla agencji i/lub efekt, jaki chcesz osiągnąć. Warto pamiętać o wskazaniu budżetu.

Wspomnij także o dotychczasowych działaniach, tak abyśmy poznali Twoją PR-ową historię. Pozwoli nam to w krótkim czasie na przygotowanie ogólnej, wstępnej oferty.

Ile kosztują usługi agencji PR?

Stawki są zależne od oczekiwań, wykorzystywanych narzędzi i docelowego efektu działań. Radzimy Klientom, by przemyśleć swoje możliwości budżetowe i cele, a my zaprojektujemy ofertę dopasowaną do potrzeb. Agencja rozlicza się na podstawie miesięcznego FEE (abonament), godzin doradczych lub projektowo. 

Co zawiera oferta agencji?

Klienci podejmujący z nami rozmowy w oparciu o brief otrzymują ogólną, wstępną ofertę na kompleksową obsługę lub wybrane usługi - w zależności od swoich potrzeb. Oferta określa zakres prac, dobrane narzędzia, timeline, budżet działań oraz proponowaną stawkę (wynagrodzenie agencji, fee). Załącznikiem do oferty jest nasze portfolio. Chętnie także na tym etapie spotkamy się, aby porozmawiać o propozycji, kształcie współpracy i naszym doświadczeniu.

Czy ogólna, wstępna oferta zawiera konkretne propozycje działań?

Taka oferta prezentuje jedynie zakres działań oraz wycenę i ma pomóc Klientowi w wyborze agencji. Także ogólny zarys koncepcji. Natomiast konkretne plany, pomysły, działania, kampanie, tematy dla mediów przedstawiamy w ramach miesiąca doradczego. Może on być elementem długofalowej współpracy (np. pierwszy miesiąc współpracy), może być także osobnym audytem komunikacyjnym. Efektem tego jest strategia PR, plan działań lub scenariusz eventu.

Co to jest miesiąc doradczy?

To czas, w którym przygotowywane są konkretne działania. W tym czasie może powstać strategia PR, social mediów, contentu,  audyt GPR, plan działań PR lub scenariusz eventu. Miesiąc doradczy może być pierwszym miesiącem współpracy z agencją, wówczas wchodzi on w bieżącą obsługę. Może to być także niezależny element, będący dobrem wstępem  do efektywnych i długofalowych działań.

Czy agencja uczestniczy w przetargach?

Tak, warunkiem udziału Guarana PR w przetargu jest przedstawienie jej kompletnego briefu z min. 21 dniowym okresem na przygotowanie oferty. W ramach przetargów agencja przedstawia ogólną, wstępną ofertę na przedstawiony przez Klienta zakres oraz swoje portfolio. 

Czego mogę oczekiwać od Guarana PR na etapie ofertowania?

Nasi klienci podejmując się rozmów z nami otrzymują pełen zakres ofertowy, który obejmuje: ogólną, wstępną ofertę, portfolio Guarana PR z wybranymi realizacjami, spotkanie ofertowe. Nie bierzemy udziału w przetargach, do których zaproszenia otrzymujemy na kilka dni przed datą przyjmowania zgłoszeń oraz, gdy nakład pracy do przygotowania oferty jest nieproporcjonalnie duży, a kontrahent nie przewidział wynagrodzenia dla agencji biorących udział w tym etapie. 

Czy agencja wykonuje „zadania testowe”  lub pisze „testowe informacje prasowe” ewentualnie realizuje "zadania domowe" ?

Nie. Guarana PR działa na rynku ponad dekadę, przez ten czas udało się nam skompletować niezwykle szerokie portfolio obejmujące ponad 350 projektów dla ponad 80 klientów. Klientom chcącym poznać naszą kreatywność, efekty naszej pracy lub umiejętności sugerujemy zawsze zapoznanie się z dokonaniami Guarana PR w portfolio.

Masz inne pytania?

Śmiało: biuro [ małpka ] guaranapr.pl